Dersin Adı | Betonarme I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CIVE 302 | Bahar | 3 | 2 | 4 | 4 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Öğrencilere betonarme yapı elemanlarının davranışı ve tasarım ilkeleri hakkında bilgi vermek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Betonarme ve betonarme çeliğinin özellikleri; Yapısal betonarmenin mekanik özellikleri; Betonarmenin temel davranışı ve moment-eğrilik ilişkisi; betonarme elemanlarda göçme modları; yük ve dayanım katsayıları yönteminin esasları; eksenel yüklenmiş, kesme ve moment kuvvetelri altındaki elemanların analizi ve tasarımı; kayma göçme modu ve betonarme elemanların kayma mukavemeti. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Beton ve Betonarme, Beton ve Donatı Çeliğinin Mekanik Özellikleri, Beton ve Çelik Sınıfları | Bölüm 1: Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, Reinforced Concrete, Metu Press, 2012. |
2 | Beton ve Betonarme, Beton ve Donatı Çeliğinin Mekanik Özellikleri, Beton ve Çelik Sınıfları | Bölüm 1: Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, Reinforced Concrete, Metu Press, 2012. |
3 | Betonarme Davranışı ve Hesap için Temel İlkeler | Bölüm 2: Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, Reinforced Concrete, Metu Press, 2012. |
4 | Yapı Güvenliği | Bölüm 3: Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, Reinforced Concrete, Metu Press, 2012. |
5 | Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar, Betonarme Kolonlar | Bölüm 4: Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, Reinforced Concrete, Metu Press, 2012. |
6 | Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar, Betonarme Kolonlar | Bölüm 4: Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, Reinforced Concrete, Metu Press, 2012. |
7 | Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü, Betonarme Kirişler | Bölüm 5: Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, Reinforced Concrete, Metu Press, 2012. |
8 | 1.Ara Sınav | |
9 | Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü, Betonarme Kirişler | Bölüm 5: Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, Reinforced Concrete, Metu Press, 2012. |
10 | Bileşik Eğilme: Eksenel Basınç ve Eğilme Altındaki Elemanların Taşıma Gücü, Betonarme Kolonlar | Bölüm 6: Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, Reinforced Concrete, Metu Press, 2012. |
11 | Bileşik Eğilme: Eksenel Basınç ve Eğilme Altındaki Elemanların Taşıma Gücü, Betonarme Kolonlar | Bölüm 6: Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, Reinforced Concrete, Metu Press, 2012. |
12 | 2.Ara Sınav | |
13 | Kesme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü | Bölüm 7: Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, Reinforced Concrete, Metu Press, 2012. |
14 | Kesme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü | Bölüm 7: Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, Reinforced Concrete, Metu Press, 2012. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut, “Reinforced Concrete”, Metu Press, ISBN 978-975-6151-33-4, 2012. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Blackboard ders sunum materyalleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 28 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest